Інклюзивна освіта


ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ


Дистанційне навчання дітей з ООП в умовах карантину

Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним

ПРОГРАМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Є багато є освітніх програм, де вже є корекційні завдання, різні заняття, відеоуроки. Ми беремо не весь відеоурок, а потрібну тему й обрізаємо саме те завдання у відеоуроці, яке вважаємо доцільним для дитини з ООП.
  • LearningApps.org
  • Childdevelop.com.ua
  • www.pedpresa.ua/vu
  • www.erudyt.net
  • www.osvita-omr.gov.ua
  • ua.mozaweb.com
  • www.ranok.com.ua
  • Prometheus.org.ua
  • Beclever.cc (багато завдань, особливо для початкової ланки)
  • Special-education-degree.net (є 12 програм для дітей з ООП, але тільки англійською мовою)
  • Pecs.in.ua (можна завантажувати рecs для дітей з аутизмом, роздруковувати їх, або перемальовувати)
  • Edugames.rozumniki.ua
  • Sensoria.in.ua (інтернет-магазин, де продають сенсорні обладнання для розвантаження дітей, і для їхнього заспокоєння; деяке обладнання можна зробити самостійно або порекомендувати батькам)
  • Dyvogra.com.uk (інтернет-магазин, у якому можна придбати картки візуальної підтримки навчання або завантажити електронні версії й роздрукувати)


ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ: СТРАТЕГІЯ РЕАЛІЗАЦІЇ

Дистанційна школа у Фінляндії: як навчають початкові класи

Індивідуальні завдання з теми : "Прикметник"

Консультація на тему: "10 правил комунікації з батьками дітей з особливими освітніми потребами"

Відеоуроки для дистанційного навчання (оновлено)

Поради для організації дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

онлайн-трансляція з експертами з інклюзії

Сайт НУШ збирає запитання про інклюзивне навчання на карантині – відповімо на трансляціях

Навчальні відео


Як вчителям заповнити класний журнал після карантину – поради МОН











Організація освітнього процесу для дітей з ООП під час карантину
Карантин став випробуванням  для вчителів, які навчають  дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків. Тому, щоб створити комфортні умови для особливих учнів пропоную підбірку різних сервісів, платформ, вебінарів для дистанційного навчання таких учнів та досвід колег під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Для того, щоб реалізувати освітній процес та завдання індивідуальних освітніх програм для осіб з особливими освітніми потребами та організації дистанційного навчання у період введеного карантину пропонується запроваджувати елементи дистанційної роботи шляхом застосування технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку, освітніх онлайн платформ, Інтернет-ресурсів.
Слід зазначити, що освітній процес учнів з особливими освітніми потребами потрібно базувати на положеннях дидактики, психології, методики, підборі оригінальних завдань і видів діяльності, моделюванні творчої діяльності учнів з урахуванням створення умов для розвитку мовних, соціальних,громадянських, здоров’язбережувальних та інших компетентностей, визначених навчальними програмами.
Для реалізації поставлених завдань та цілей вчителям  та асистентам вчителів  інклюзивних класів слід проаналізувати індивідуальну програму розвитку дитини, календарно-тематичне планування, визначити теми для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн в межах встановленого навантаження. Організовуючи дистанційне навчання для осіб з особливими освітніми потребами, варто пам’ятати, що форму, обсяг, структуру, зміст завдань вчителі  обирають на власний розсуд використовуючи різноманітні методи і прийоми навчання.
З метою виконання індивідуальної програми розвитку і відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини рекомендується використовувати: відеозаписи уроків, занять,  різні освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, мультфільми, інтерактивні корекційно-розвиваючі вправи та ін. Основне – це зберегти набуті умінння й навички дитини з особливими освітніми потребами. Для цього асистенту вчителя рекомендується використовувати презентації, схеми з роз’ясненням алгоритму виконання різних видів робіт удома; адаптувати та модифікувати наявні відеоуроки, презентації, тести під потреби конкретної дитини, щоб надати їй змогу працювати з усім класом дистанційно.
Для успішної реалізації дистанційного навчання надзвичайно важливим є: залучення батьків до освітнього процесу, консультування їх щодо особливостей виконання запропонованих завдань, повторення та актуалізація раніше вивченого матеріалу, урахування індивідуальної працездатності дитини відповідно до стану її здоров’я, моніторинг динаміки втомлюваності, дотримання охоронного режиму, позитивні емоції педагогів та батьків.
Оцінювання дітей з особливими освітніми потребами в умовах карантину в закладах освіти здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану. В умовах карантину оптимальними способами оцінювання є ті, до яких готові педагоги й діти. Оцінювання може бути в режимі онлайн; на дистанційних платформах, де є відповідна функція та інструментарій, або після закінчення карантину оцінювання відбудеться очно.


Особливості дистанційного навчання для дітей з ООП

Семінар КОІППО "Корекційно-розвиткова складова роботи з учнями з психофізичними порушеннями"





















Оцінювання в дистанційному навчанні: запитання-відповіді



Немає коментарів:

Дописати коментар